Torre Manha : Diferéncia entre lei versions

Contengut suprimit Contengut apondut
Capsot (discussion | contribucions)
Creacion de la pagina amb « thumb|250px|La Torre Manha La '''Torre Manha''' (del latin ''Turris Magna'', valent a dire la granda torre) es un monument de... »
(Pas cap de diferéncia)

Version del 25 abril de 2011 a 09.13

thumb|250px|La Torre Manha

La Torre Manha (del latin Turris Magna, valent a dire la granda torre) es un monument de l'epòca preromana e romana situat a Nimes (Lengadòc). S'inscriu dins un ensems arquitectural de granda valor dins l'encastre dels Jardins de la Fònt que compren tanben lo Temple de Diana.

Descripcion

Demòra actualament pas qu'una part de la torre. Se sap qu'èra nauta de 18 m a la fin del sègle IIIe siècle abans J.C e que foguèt aubarada fins a 36 m durant l'epòca romana. Uèi mesura pas que 32,50 m. Lo mètge e umanista suís Thomas Platter que passèt per Nimes la vegèt ja parcialament desparricada en 1596.

Es compausada d'una basa octogonala, que son irregularitat s'explica per la forma de la torre de pèiras secas que encabissiá. Una baranda coidada, d'una longor de 70 m, que ne subsistís sonque lo començament al sud e una part de la darrièra arca, menava al camin de ronda que corriá lo primièr nivèl. Dempuèi aquel ponch, se podiá arribar a la cortina, que se trobava au même niveau, au nord et à l'ouest. Au-dessus de cet étage intégré à l'enceinte, la tour polygonale est totalement aveugle. L'accès à la terrasse, qui couronnait le tout à l'origine, se faisait ensuite par un escalier ménagé à l'intérieur de la tour. Les deux derniers niveaux étaient décorés l'un de pilastres toscans, l'autre, qui a presque entièrement disparu, de colonnes.

Aujourd'hui, en pénétrant dans la tour Magne on peut voir, en négatif, la tour en pierre sèche de l'époque pré-romaine sur laquelle a été édifié le monument romain.

Foncion probabla de la Torre Manha

On a formulé de nombreuses hypothèses sur la destination primitive de la tour. À l'époque romaine, de par sa structure intégrée à l'enceinte, elle pouvait jouer un rôle défensif et celui d'une tour de guet ou à signaux. En doublant sa hauteur, le pouvoir romain faisait aussi une démonstration de sa puissance.

La tour est aujourd'hui gérée par la société Culturespaces. Elle est principalement accessible par les Jardins de la Fontaine.

Littérature

 
Gravure de la tour Magne par Clérisseau

La tour Magne a été rendue célèbre par ces vers holorimes :

Gall, amant de la Reine, alla, tour magnanime,
Galamment de l'arène à la tour Magne, à Nîmes. (Marc Monnier, souvent attribué à tort à Victor Hugo)

Autre version transmise oralement à Nîmes :

Galles, amant de la Reine,
À l'atour magnanime,
Alla galamment de l'arène
À la Tour Magne à Nîmes.

(C'est ici du Prince de Galles qu'il s'agit. Cette version ne fait pas des vers réguliers).

Voir aussi

Articles connexes

Suls autres projèctes Wikimèdia :

Liens externes