Ecliptica : Diferéncia entre lei versions

Contengut suprimit Contengut apondut
Vivarés (discussion | contribucions)
Cap resum de modificació
Vivarés (discussion | contribucions)
Cap resum de modificació
Linha 2 :
[[Imatge:Obliquite plan ecliptique.png|thumb|right|350px|L''''ecliptica''' e sa relacion amb l'[[eqüator celèst]] e l'axe de rotacion de la Tèrra.]][[Imatge:Ecliptic.jpg|thumb|350px|Se vei lo plan de l'ecliptica sus aquesta fotografia pressa durant una expedicion sus la Luna en [[1994]]. Aquela vista estonanta revela (de drecha a senèstra) la [[Luna]] esclairada per lo clar de Tèrra, lo [[Soleu]] se levant sus la fàcia esconduda de la Luna, e lei planetas [[Saturne (planeta)|Saturne]], [[Mart (planeta)|Mart]] e [[Mercuri (planeta)|Mercuri]] (lei tres ponchs a senèstra).]]
{{Wikiccionari}}
D'unDau ponch de vista geocentric, l’'''ecliptica''' es lo [[grand cercle]] sus l'[[esfèra celèsta]] representant la trajectòria annuelleannuala dau soleu vista de la Tèrra. D'unDau ponch de vista eliocentric, se tracta de l’interseccion de l'[esfèra celèsta]] amb lo plan ecliptic, qu'es lo [[plan (matematicas)|plan]] [[geometria|geometric]] que contèn l’[[orbita]] de la [[Tèrra]] a l'entorn dau Soleu.
 
La plupartmàger part dei [[planeta]]s dudau [[systèmeSistèma solaireSolar]] ontan uneuna orbiteorbita quigaire estenclinada peu inclinée relativementrelativament au plan de l'ecliptica. LeLo [[zodiaquezodiac]] ses'atròba trouvetanben également lede longlòng dau plan de l’ecliptica.
 
LeLo plan de l'ecliptica estes <span id=Inclinaison>inclinéenclinat</span>, para rapportrespiech àde l’[[eqüator celèst]], d’un angle appelédich ''inclinaisonenclinason de l'ecliptica'' ete quique vautvau environ [[DegréGra|23° 27']] ; cetaquel angle exprimemesura l’[[inclinaisonl’enclinason de l'axe|inclinaison de l’axe]] de rotationrotacion de la TerreTèrra para rapportrespiech àde la normalenormala au plan de son orbiteorbita. Il correspondCorrespònd a la positionposicion de la TerreTèrra sur son orbiteorbita lors dea l'équinoxeequinòcci de printemps ete constituís constituelo leponch point de départpartença desdei mesuresmesuras angulairesangularas de l'ecliptica. QuantPer quant au plan orbitalorbitau de la [[LuneLuna]], iles estenclinat incliné d’environd’aperaquípara rapportrespiech àde l’ecliptica.
 
Puisqu’ilPuei yque i a environ 365,24 [[jourjorn]]s dansdins uneuna [[annéeannada]] ete 360 degrésgras dansdins un [[cercle]], lelo SoleilSoleu semblesembla de se déplacermòure lede longlòng de l'ecliptica à la vitesse approximative ded'aproximativamentparper jourjorn. CeAqueu mouvementmovement d’[[OuestOèst (pointponch cardinalcardinau)|ouestoèst]] en [[estèst]] estes biende sûrsegur contrairecontrari au mouvementmovement apparentaparent d’estd’èst en ouestoèst de la sphèrel'esfèra célestecelèsta.
 
L’ecliptica ete l’[[eqüator celèst]] se croisent en deuxdos pointsponchs, directement en vis-à-vis l’un de l’autre.
OnSe appelleli ditz ''[[équinoxeequinòcci]]s'' lesan aquelei moments que lelo SoleilSoleu apparaîtapareis àen cesaquelei pointsponchs (c'est-à-valent a dire, dudau pointponch de vuevista héliocentriqueeliocentric, lorsquequand la TerreTèrra se situe sur ces points de son orbiteorbita).
À ces moments, jourjorn ete nuitnuech durentduran chacuncadun environ 12 heuresoras, et ceci à tous les endroits du globe terrestre. L'une de ces deux intersections se nomme le ''point vernal''. Il correspond a la position de la Terre sur son orbite lors dea l'équinoxeequinòcci de printemps ete constitue le point de départ des mesures angulaires des points de l'ecliptica.
Le point sursu l’ecliptica qui est le plus au [[nord]] de l'eqüator celèst s’appelle ''[[solstice]] d’été'' dans l’[[hémisphèreemisfèri NordNòrd]] ete ''solstice d’hiver'' dans l’[[hémisphèreemisfèri australSud]].
Ces dénominations sont inversées lorsque le Soleil est le plus au [[sud]] de l'eqüator celèst.
 
Les points où l'orbite d'un astre du système solaire coupe le plan de l'ecliptica s'appellent des ''nœuds''. Dans son mouvement autour de la Terre, laquelle tourne autour du Soleil, la Lune coupe également le plan de l'ecliptica en deux nœuds. Si une [[nouvelle Lune]] ou une [[pleine Lune]] se produit à l'endroit d'un nœud, il en résulte une ''éclipse'', car dans ce cas Lune, Terre et Soleil sont alignés dans le plan de l'ecliptica. LeLo plan de l'ecliptica est ainsi nommé du fait que c'est dans ce plan qu'on observe les éclipses. Le plan écliptique est aussi fréquemment appelé plan de l’Écliptique et peut être défini ainsi : c’est le plan qui contient le centre de gravité du Soleil et le centre de gravité de la Terre tournant autour du Soleil ; ce plan est projeté à l’infini et sert à définir un [[Système de coordonnées écliptiques|système de coordonnées]] pour repérer les étoiles.
 
== Vejatz tanben ==
=== LienLiame interneintèrne ===
* [[PôlePòl de l'ecliptica|Pôle de l’écliptique]]
 
=== VoirLiame aussiextèrne ===
* {{en}} [http://syrte.obspm.fr/iauWGnfa/NFA_Glossary.html Glossaire de l'astronomie fondamentale (NFA)] de l'[[Union astronomiqueAstronomica internationaleInternationala]].
=== Lien interne ===
* [[Pôle de l'ecliptica|Pôle de l’écliptique]]
 
=== Lien externe ===
* {{en}} [http://syrte.obspm.fr/iauWGnfa/NFA_Glossary.html Glossaire de l'astronomie fondamentale (NFA)] de l'[[Union astronomique internationale]].