Lenin : Diferéncia entre lei versions

Contengut suprimit Contengut apondut
Linha 19 :
 
==== Arrestacion e deportacion en Siberia ====
 
Lo succès deis activitats politicas de Vladimir Ulianov atraiguèt l'atencion de la [[polícia]] que l'arrestèt lo 21 de decembre de [[1895]]. En febrier de [[1897]], foguèt condamnat a tres ans de deportacion en [[Siberia]] dins un vilatge de la region de [[Minusinsk]]. Acompanhat per sa maire e per [[Nadejda Krúpskaia]], sa collaboratritz que l'esposèt lo 22 de julhet de [[1898]], Vladimir i demorèt fins au 10 de febrier de [[1900]]. I ganhèt son subrenom de « Lenin » que significa « l'Òme de Lena », un [[fluvi]] de Siberia Centrala.
 
Aqueu periòde de relegacion foguèt marcat per un important trabalh de reflexion sus lo [[marxisme]] e sus lo biais de conquerir lo poder. Lenin acabèt ansin la redaccion dau ''Desvolopament dau capitalisme en Russia'' e de ''Pretzfach dei sociaus democratas rus''. I legitimèt leis aspiracions revolucionàrias dau [[proletariat]], presentat coma la premiera fòrça demografica de [[Russia]]<ref>En [[1897]], leis estatisticas oficialas russas recensavan 2 milions d'obriers per 128 milions d'abitants. Pasmens, Lenin, en addicionant leis obriers e lei salariats de l'[[agricultura]], identifiquèt au mens 50 milions de proletaris.</ref>, e i analizèt la penetracion irreversibla dau [[capitalisme]] au sen de la societat russa<ref>En particular, identifiquèt l'aparicion d'una classa de païsans aisats, lei [[kulak]]s, que tenián un ròtle mai ò mens similar a aqueu de la borgesiá car èran proprietaris de tèrras agricòlas – ò de còps d'otís agricòlas – e emplegavan de païsans salariats per leis esplechar. Lo desvolopament d'aquela classa foguèt un objectiu dau Premier Ministre [[Piotr Stolypine]] afin d'estabilizar lo monde rurau.</ref>. Aquò li permetèt d'afiermar qu'una evolucion vèrs lo [[socialisme]] èra possibla en [[Russia]].
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dès lors, il est absurde d'envisager – à la façon des courants slavophiles ou populistes – une spécificité russe qui justifierait le choix d'un développement particulier, différent de celui de l'Europe occidentale. Au contraire, pour Oulianov, la Russie ne peut se passer de l'étape du capitalisme industriel, malgré l'importance du secteur agricole. Ce qui freine dans ce pays le développement capitaliste et l'essor de la civilisation, c'est l'autocratie en tant que régime politique et rapport social profondément ancré dans toute la société. La bourgeoisie russe, quant à elle, est incapable de libéraliser le régime et – contrairement à ses homologues de France ou de Grande-Bretagne –, elle ne conduit pas le processus de modernisation. Le sol russe reste encombré d'institutions et de groupes sociaux moyenâgeux.
 
Déporté politique, Vladimir Oulianov organise par une caisse d'entraide la solidarité avec les déportés ouvriers de droit commun. Il renseigne les paysans pauvres sur leurs droits face aux paysans riches, les koulaks. Le 10 février 1900, il quitte la Sibérie, sa peine expirée.
 
==== L'exili e la formacion dau corrent bolchevic ====