Bèu-Soleu : Diferéncia entre versions

3 856 octets suprimits ,  fa 4 anys
→‎Istòria : supr Apertium
(→‎Geografia : supression Apertium)
(→‎Istòria : supr Apertium)
==Istòria==
 
{{Apertium|fr...}}
La municipalitat es estada creada en lo [[1904]] per [[Camille Blanc]] que la a desligada del territòri de la municipalitat de [[La Turbie|La Turbia]]. La notícia comuna li caliá se trucar '''[[Puja-Carlo]] Superiora''' mas a caua de li protestations formuladi per la [[principauté de Mónegue]], se creava de tota pèça l'appellacion '''Beausoleil''', d'aspècte touristique.
 
La creacion de la municipalitat es estada retuda necessari per la fòrta demografia que se desvolopava alavetz sul territòri sud de la municipalitat de la Turbie, termierèr de la principauté de Mónegue. A aquela epòca, Mónegue (e mai particularament lo sieu quartièr de Puja-Carlo) se desvolopava fòrtament, gràcias au [[torisme]] e au juèc, e lu besonhs en man-d'òbras dins la bastissa an atrach de fòrtas populacions de immigrats, sobretot de [[Itàlia]]ns, en li municipalitats alentor.
 
Lo promièr cònsol e lo fondator declarat de la municipalitat de Bèusoleu es [[Camille Blanc]], personatge encara emblematicou a Bèusoleu.
 
L'urbanizacion monegasca s'es tanben propagada sus Bèusoleu, e la vila en guarda encara de polits remembres, classificats uèi monuments istorics, coma lo [[Riviera Palace]]. L'arquitectura [[Polida Epòca]] de la vila es un exemple dau genre. Divèrsi bastissas son a l'ora d'ara atribuidas ai chantiers [[Gustave Eiffel|Eiffel]], coma la veirièra dau Riviera Palace e lo mercat de Bèusoleu.
 
L'istòria de la vila es marcada per lo terrible accident de la "Crémaillère", [[Camin de fèrre a crémaillère|pichin tren a crémaillère]] que puava li pendentas fins a la Turbie despí lo 1893. N'efièch, en lo moment d'un accident mecanic, lo tren si metìa a devalar la pendenta fins a lo sieu ponch de sortida, en fasent de divèrsi mòrts. La sieu esplecha es estada arrèstada en lo 1932.
 
{{Original|fr}}
La commune a été créée en [[1904]] par [[Camille Blanc]] qui l'a détachée du territoire de la commune de [[La Turbie]]. La nouvelle commune devait s'appeler '''[[Monte-Carlo]] Supérieur''' mais à cause des protestations formulées par la [[principauté de Monaco]], on créa de toute pièce l'appellation '''Beausoleil''', d'allure touristique.
 
La création de la commune a été rendue nécessaire par la forte démographie qui se développait alors sur le territoire sud de la commune de La Turbie, frontalier de la principauté de Monaco. À cette époque, Monaco (et plus particulièrement son quartier de Monte-Carlo) se développait fortement, grâce au [[tourisme]] et au jeu, et les besoins en main-d'œuvre dans le bâtiment ont attiré de fortes populations d'immigrés, notamment des [[Italie]]ns, dans les communes alentour.
 
Le premier maire et le fondateur déclaré de la commune de Bèusoleu est [[Camille Blanc]], personnage encore emblématique à Beausoleil.
 
L'urbanisation monégasque s'est aussi propagée sur Bèusoleu, et la ville en garde encore de beaux souvenirs, classés aujourd'hui monuments historiques, comme le [[Riviera Palace]]. L'architecture [[Belle Époque]] de la ville est un exemple du genre. Plusieurs bâtiments sont actuellement attribués aux chantiers [[Gustave Eiffel|Eiffel]], comme la verrière du Riviera Palace et le marché de Beausoleil.
 
L'histoire de la ville est marquée par le terrible accident de la "Crémaillère", [[Chemin de fer à crémaillère|petit train à crémaillère]] qui gravissait les pentes jusqu'à La Turbie depuis 1893. En effet, lors d'un accident mécanique, le train se mit à dévaler la pente jusqu'à son point de départ, faisant plusieurs morts. Son exploitation a été arrêtée en 1932.
 
 
==Administracion==
65 237

cambiaments